Porsche Taycan als GTS en Turismo GTS

Porsche Taycan als GTS en Turismo GTS

Porsche introduceert een nieuwe uitvoering van de elektrische Taycan, de Taycan GTS en de Taycan GTS Sport Turismo. Deze drie letters genieten sinds de Porsche 904 Carrera GTS uit 1963 een bijzondere reputatie onder Porsche-liefhebbers.


Zowel de Taycan als diens ruimere en tot op heden hoger op poten staande Cross Turismo-broer is er als naamloos basismodel, als 4S, als Turbo en als Turbo S. En net zoals bij de 911 wrikt Porsche een kiertje tussen die 4S en Turbo. Dat is meteen ook de plaats waar de GTS tussen komt te staan. Niet alleen de reguliere Taycan krijgt die GTS-versie, ook de Cross Turismo krijgt een GTS kuur waaruit hij als Sport Turismo terugkeert. Lager, en zonder cross-opsmuk.

Kenmerkend voor het exterieur van de GTS zijn de talrijke zwarte of donkere details, zoals de spoilerlip, de steunen van de buitenspiegels en de raamlijsten. In het interieur creëert het zwarte Race-Tex een sportief-elegante ambiance, net als het standaard interieurpakket inclusief geborsteld aluminium in een zwart geanodiseerde afwerking. Nieuw als optie leverbaar is het panoramadak met Sunshine Control. Dankzij een elektrisch schakelbare folie van vloeibare kristallen kan het dak van helder naar mat veranderen. Zo bescherm je inzittenden tegen verblinding zonder het interieur te verduisteren – een wereldprimeur in de autowereld.

De Taycan GTS maakt indruk door zijn overboost-vermogen van 598 pk bij gebruik van de Launch Control. Een sprintje van 0-100 km/u neemt voor beide versies slechts 3,7 seconden in beslag. En dat terwijl de topsnelheid voor zowel de Taycan GTS als de Taycan GTS Sport Turismo 250 km/u bedraagt. De adaptieve luchtvering inclusief Porsche Active Suspension Management (PASM) is specifiek aangepast aan de GTS, wat het gedrag in bochten ten goede komt. Ook de afstelling van de optionele achterasbesturing is nog sportiever.

En misschien nog interessanter is de actieradius van het tweetal! De Taycan GTS komt namelijk tot 504 kilometer ver op één acculading en daarmee is de GTS-uitvoering de eerste Taycan die door de grens van 500 kilometer breekt.

Delen

Reageer

error: Copyright 2021 NAFTE